Mit újít a Com?

    Kirsch Gábor   okt. 21st, 2014  
 

Mit újít a Com?

Interjú Mészáros Dáviddal, az ingatlan.com tulajdonosával

 

A MIOSZ “ingatlanpiac híres embere”  sorozatában a piac legmeghatározóbb szerepét betöltő ingatlanpiaci portál – az Ingatlan.com – vezetőjét bombáztuk az ingatlanközvetítőket érdeklő kérdésekkel.

 

A piaci körülményeket figyelembe véve, hogy látja, mi az Önök portáljának a legnagyobb előnye a versenytársakéhoz képest?

 

– Egy szóval: a tranzakció.

Mi az ingatlan.com-nál úgy gondoljuk, hogy akkor dolgozunk jól, ha a hirdető és a vevő egymásra talál, tehát létre jön a tranzakció, megvalósul a kötés. Minden fejlesztésünk, minden változtatás az oldalon és minden reklám költésünk arra irányul, hogy létre jöjjön a kötés.

Erre a legjobb mérőszám az, hogy hány telefonhívás érkezik tőlünk, és hány a többi portálról. Ezt minden hirdető el tudja dönteni maga is. Mi azt látjuk, hogy a hívások döntő többsége az ingatlan.com-tól érkezik. Ez egyszerűen azért van, mert minden vevő nálunk keres. Miért? Hogyan érjük ezt el?

Amikor valaki ingatlan vásárlásba kezd, akkor körülnéz mindenhol az interneten, és rajtunk kívül megtalálja a többi portált is. Ekkor még nem telefonál, csak nézelődik. Egy idő után azonban eldönti, hogy melyik a legjobb ingatlanos oldal, és ott ragad. Ahogy telik az idő, elkezd komoly vevővé érni, és elkezd telefonálni. De ekkor már csak nálunk keres.

Ez így működik, hiszen ki az, aki a Google mellett másik keresőt is használ?

Ezért van az, hogy mind a hirdetésszámban, mind a látogatottságban, mind a bevételben jelentősen növekedni tudtunk az elmúlt hónapokban is, miközben úgy látjuk, hogy a versenytársaink minden mutatója csökken.

 

Milyen tipikus panaszok érkeznek Önökhöz az ingatlanközvetítők hirdetéseivel kapcsolatban?

A legtöbb panasz a nem aktuális hirdetésekre és a nem valós adatokra érkezik. A legnagyobb elutasítottsága pedig a címközvetítéssel foglalkozó “irodák”-nak van, akiknek sokszor nincs is engedélyük a tulajdonostól.

Moderálásban jelentős fejlesztések voltak nálunk az utóbbi időben, mind a felderítés hatékonyságát tudtuk növelni, mind pedig a szankcionálás következetességét és gyorsaságát, melynek hatására jelentősen csökkent a visszaélések száma. Mára elmondható, hogy az irodák legnagyobb többsége nem is próbál nálunk trükközni.

 

Az ingatlanközvetítői szféra egyik legnagyobb betegsége a duplikáció, amikor ugyanazt az ingatlant többször és több helyen jelentetik meg. Hogyan küzdenek Önök, ezen jelenség ellen?

Létezik duplikáció, amikor ugyanaz az iroda adja fel ugyanazt az ingatlant. Létezik a kereszt-hirdetés, amikor egy hálózat két különböző tagja adja fel ugyanazt az ingatlant. És van az a helyzet, amikor két teljesen független iroda kap megbízást ugyanarra az ingatlanra, és így kerül be az adatbázisunkba kétszer is ugyanaz az ingatlan.

 

Mind a duplikáció, mind a kereszthirdetés jelentősen csökkent az adat bázisunkban az utóbbi időben. A feltöltés pillanatától kezdve többféle intelligens robottal, és aztán több élő moderátorral folyamatosan ellenőrizzük minden iroda hirdetésállományát. A robotokat és a folyamatokat is folyamatosan fejlesztjük. Pl. nem csak azt nézi a robot, hogy az adatok hasonlítanak-e egymásra két hirdetésben, hanem a képeket is elemzi egyre több szempont szerint. A célunk az, hogy “real-time”, tehát azonnal meg tudjuk mondani, hogy két hirdetés azonos ingatlan-e, vagy sem.

com all staff caféban

Az ingatlan.com a piac egyik legdinamikusabban fejlődő honlapja, amely folyamatosan követi a felhasználói igényeket. Milyen érdekes fejlesztések várhatóak mostanában?

Csak néhány fejlesztést emelnék ki. Először is friss hír, hogy az áttöltő szolgáltatásunk már minden jelentősebb helyre működik: most október közepén elindult az OLX áttöltésünk, és november elején indul a JÓFOGÁS áttöltés is: úgy gondoljuk, hogy ezzel teljes lesz a szolgáltatás. Jelenleg több, mint 700 iroda használja egyébként az ingatlan.com áttöltő rendszerét.

Még idén kijövünk egy kézzelfogható termékkel; nagyon olcsón lehet majd nagy hirdető táblát vásárolni az ingatlan.com-tól, amit kerítésekre ki lehet majd rakni.

Fontos fejlemény lesz az energiatanúsító rendszerünk megnyitása is. Már év eleje óta építjük az energiatanúsító hálózatunkat, eddig közel 1000 tanúsítást végeztünk. Mostanáig csak magánszemélyek számára volt elérhető ez a szolgáltatásunk, de nemsokára szeretnénk a közvetítő partnereink előtt is megnyitni ezt a lehetőséget.

Az ingatlankeresőknek pedig nemsokára indítjuk az árfigyelő szolgáltatásunkat, amely úgy fog működni, hogy ha egy ingatlan ára csökken, akkor azonnal értesíti azokat, akiket érdekelhet az ingatlan megvásárlása.

Az ingatlanközvetítő partnereink által használt Office rendszer kinézetére, felületeire igencsak ráfér a modernizálás. Ebbe is belekezdtünk, nemsokára láthatóak lesznek a változások.

 

Mit üzenne az ingatlanközvetítőknek a MIOSZ-on keresztül?

Először is nagyon tiszteljük azokat a közvetítő irodákat, akik az elmúlt években talpon tudtak maradni. Minden elismerést megérdemelnek. Reméljük, hogy most jobb idők kezdődnek.

Valószínűleg magyarázatra szorul az ingatlan.com stratégiája. Talán kevesen tudják, hogy a cég éves bevétele 1Mrd Ft felett van, és kb. 80 ember dolgozik nálunk. A félreértések elkerülése végett fontos tudni, hogy a bevételt nem a profit felhalmozására fordítjuk, hanem fejlesztésekre és reklámra. Érdekes tény, hogy a közvetítők által befizetett pénz csak az összbevétel kb. fele, miközben a közvetítők által feladott hirdetések az adatbázis 90%-át teszik ki! Egyedülálló módon nálunk a magánszemélyeknek fizetniük kell a fotós hirdetésekért, míg minden más portál ingyenesen adja a magánszemélyeknek a hirdetést, amely miatt hátrányba hozza az irodákat. A magas látogatottság miatt a bannerekből származó bevételünk is jelentős. Mindezen bevételek is a fejlesztésekre folynak vissza, melyeknek legnagyobb haszonélvezői a magyar ingatlanközvetítő irodák.

Hiszünk a jövőben szeretjük, amit csinálunk, és hiszünk a növekedésben: ezért fejlesztünk. Azt szeretnénk, ha teljesen megkérdőjelezhetetlenül a legjobb ár-érték arányú szolgáltatást adnánk mindenkinek, és ez által tudna tovább növekedni a bevételünk. Különösen hiszünk a független irodákban, az ő kedvükért csináljuk a jövőben a legtöbb fejlesztésünket.

 

szerző: Máté Péter

2014.október 20.

 

<< Vissza az ingatlan szakmai hírekhez

 


Címkék:

Tetszett? Hasznos volt? 
Kérlek, ne feledd el megosztani másokkal, és használd az alábbi közösségi megosztás gombokat!

 


Rétköz Vagyonértékelő Kft.                              
1118 Budapest, Rétköz utca 51.                      
Tel.: +36 30 914 1585
                                    
www.retkozvagyonertekelo.hu